Deze brandstory gaat over het belang van de mantelzorgers. Bewustwording over échte verhalen als inspiratiebron inzetten. Een krachtige campagne waarin werving hand in hand gaat met ambassadeurschap. Via de campagne ‘Manteldragers van Zundert’ werden Zundertse mantelzorgers op een figuurlijke troon geplaatst door ze in beeld te brengen en kregen daarmee de waardering die ze verdienen.
Naast de waardering aan de mantelzorgers was het ook een moment om Surplus Zundert onder de aandacht te brengen. Zij ondersteunen mantelzorgers in Zundert door het bieden van informatie, advies, voorlichting, (praktische) ondersteuning, begeleiding en deskundigheidsbevordering.
Een expositie als eerbetoon aan lokale mantelzorgers. Mantelzorgers geven - naast opleiding, baan, gezin en andere verplichtingen - vrijwillig hulp aan een ander. De ander staat vaak dicht bij hen. Het krijgen van deze zorg is erg belangrijk, het geven van deze zorg is fysiek en mentaal zwaar. Mantelzorgers leveren een belangrijke bijdrage aan de gezondheidszorg in Nederland en verdienen daarom veel waardering.
Vóór het Raadhuis, op de Markt in Zundert realiseerden we een expositie voor alle inwoners. Wethouder Twan Zopfi, portefeuillehouder Zorg en Welzijn, verrichtte de officiële opening van de expositie.
“We willen komend jaar onze waardering op een meer verbindende manier invullen”, aldus wethouder Zopfi. Vandaar het voornemen om een speciaal evenement te houden voor mantelzorgers. “Daar komen ze met elkaar in contact. Zo is er de mogelijkheid om ervaringen te delen.”
Voor deze campagne waren we verantwoordelijk voor het concept, de fotografie, de bijbehorende verhalen, website, online campagne en productie van de expositie.