Bij kaatenco zijn we er om mensen aan te trekken, te verbinden en behouden, en om hen ambassadeur te maken. Dat doen we door spraakmakende campagnes te ontwikkelen vanuit jouw brand story. Campagnes vol events, activaties en content. Zodat jouw medewerkers en relaties voelen waar je merk voor staat.
We helpen je om te laten zien waarom jouw organisatie ertoe doet. Dit doen we door strategie, creativiteit en storytelling te combineren. Zo maken we je organisatie niet alleen zichtbaar, maar ook betekenisvol én onmisbaar.
Kortom, we bekrachtigen het bestaansrecht van jouw organisatie door je merkverhaal te vinden, te vertalen en vanuit de perfecte hoek in de spotlight te zetten. Hoe we dat al meer dan 15 jaar doen? Op deze pagina ontrafelen we onze werkwijze.
Als je de mensen van kaatenco onder de loep neemt, dan zie je duidelijk terugkerende eigenschappen als creativiteit, nieuwsgierigheid en daadkracht. En een aanstekelijke drive om mooi werk te maken. We zijn avonturiers, verbinders, kartrekkers en the life of the party. Maar bovenal houden we allemaal van communicatie en kunnen niet wachten om jou te leren kennen en hierover te vertellen.
Onze campagnes en events zijn gericht op het aantrekken, verbinden en behouden, en ambassadeur maken van relaties en medewerkers. We bepalen samen je strategie en doelstellingen, en geven shape aan jouw unieke brand story om dit te bewerkstelligen. Shaping brand stories dus!
Als je goed luistert en door blijft vragen, ontdek je dat in elke vezel van iedere organisatie de mooiste verhalen te vinden zijn. Ons strategisch proces begint altijd bij de zoektocht naar deze verhalen, alsook de feitelijke kenmerken en de culturele waarden van je merk.
Dat begint al tijdens de eerste kennismaking. Jij vertelt over je uitdagingen en dromen, wij luisteren aandachtig. Waarschijnlijk spreken we ook nog andere mensen binnen jouw organisatie en doen we research naar je fysieke en visuele identiteit. Zo vinden we samen de kern van je vraagstuk en brand story én hebben wij de voedingsbodem voor ons creatieve proces.
Time for some real shaping! Aan ons de taak om jouw brand story in de juiste vorm te gieten. Vanuit strategische doelstellingen ontwikkelen we een krachtig en creatief concept, passend bij je vraag. Dit concept bestaat uit een campagne narratief, uitgewerkt met visuele content, een tijdlijn en een voorstel voor de inzet van de best passende communicatiemiddelen.
Gaan we voor echte hero-content met één grote brand-experience? Of komt jouw verhaal het beste tot leven in een campagne voor extra engagement over een langere periode? Creëren we een interactief congres, een marketingactivatie, een contentrijk jubileumjaar of spraakmakende relatiedagen? In onze conceptpresentatie nemen we je mee in ons advies.
Als we de strategie, het concept en de content samen bepaald hebben, produceren we ons plan. Dit komt tot leven in een mix van middelen vol grafische content, impactvolle live events of een volledig digitaal communicatietraject. De creatie en productie doen we in nauwe samenwerking met onze partners. We gaan voor goed, beter, best en lachen - samen met onze opdrachtgevers - graag!
Bij kaatenco geloven we dat de kracht van een organisatie ligt in haar mensen: medewerkers, zakelijke relaties, en iedereen die betrokken is bij het merk. Daarom richten we ons op drie essentiële pijlers: aantrekken, verbinden en behouden en ambassadeur maken.
Het bereiken en activeren van nieuwe medewerkers en relaties is essentieel. Het vraagt om zichtbaarheid, relevantie en een onderscheidend verhaal. Een sterke employer brand maakt het verschil op de arbeidsmarkt en aantrekkelijk zijn om potentiële klanten aan te trekken vraagt een vernieuwende aanpak.
Wij maken het verschil door jouw brand story écht te leren begrijpen en vanuit daar een aantrekkelijk concept te ontwikkelen. Onze campagnes, waarvan we de benodigde content in-house produceren in onze studio, zijn daar het perfecte middel voor. Zo shapen we samen jouw verhaal om een nóg aantrekkelijker merk voor jouw doelgroep te worden!
We zijn sociale wezens. Verbondenheid zorgt met afstand voor de grootste impact op het werkplezier bij medewerkers en het versterkt de samenwerking met zakelijke relaties. Het bouwen en behouden van die verbinding is essentieel voor een sterke organisatie.
Met onze campagnes en events zorgen we voor deze engagement, oftewel, we laten medewerkers en relaties voelen waar jouw organisatie voor staat en maken ze nóg meer betrokken. Daarmee creëren we een gevoel van saamhorigheid, wat zorgt voor begrip en onverwachte kruisbestuivingen.
Loyaliteit en vertrouwen. Van je medewerker, zijn of haar partner, je leverancier, je laatste opdrachtgever of die ene buurman in het gebouw. Geen enkele vorm van reclame of marketing is opgewassen tegen de kracht van ambassadeursschap. Die ene persoonlijke aanbeveling kan het verschil maken voor jaren. Ambassadeursschap, een beklimming naar de bovenste steen van de piramide, maar eenmaal daar, is het meer dan goud waard.
Wij helpen jouw organisatie om deze top van de piramide te bereiken én die positie te behouden. Met strategisch doordachte content en onvergetelijke live experiences maken we van medewerkers en relaties ware ambassadeurs. Of het nu gaat om een groots event of een langdurige campagne: we zetten jouw brand story in de spotlight en zorgen ervoor dat jouw verhaal doorverteld wordt.
Een campagne is een doelgericht traject dat bestaat uit meerdere momenten en communicatiemiddelen om een specifieke boodschap over te brengen. Het is een verhaal dat impact maakt door een slimme combinatie te maken van content, events en activaties.
Jij hebt er al één! En daar gaan wij samen naar op zoek om die vervolgens te voorzien van een nieuwe dimensie. We shapen je brand story dus!
Iedere opdrachtgever - en ieder project - is verschillend en moet aansluiten bij de eigen wensen en behoeften. Ook op het gebied van duurzaamheid. Wij voorzien graag in de duurzaamheidsdoelstellingen van jouw organisatie, en adviseren jullie in de keuzes die we daarin samen kunnen maken. Want naast roze, houden wij ook van groen!
We beredeneren liever impact per persoon dan vanuit één totaal budget. Tijdens een eerste gesprek bespreken we jouw wensen en dromen. Passen die niet bij je budget, geven we dat altijd voorafgaand aan en bedenken we wat je wél binnen je budget kunt doen.
De een gaat naar de miljonairs-fair en de ander naar de huishoudbeurs. Allebei waardevolle en zeer impactvolle events, maar met een eigen doelgroep, doelstellingen én budget.
Wij van WC-eend adviseren… dat het ons niet past om hier een dé perfecte allesomvattende reden te schrijven. Maar we delen wel graag referenties en quotes van eerdere opdrachtgevers.
Een brand story is het unieke verhaal van jouw organisatie dat laat zien waar je voor staat. Het is de rode draad vol culturele waarden, zichtbaar in al je communicatie en zorgt voor het bestaansrecht van je organisatie.
Zeker! Voor veel opdrachtgevers maken we echte hero-content met één impactvolle live-experience. Uiteraard creëren we het event-concept wel vanuit jouw strategie en werken we graag met een concept en campagneboodschap. En na afloop is die aanpak misschien wel zo sterk dat je het concept vervolgens voor meerdere communicatiemomenten kunt gebruiken.
Wie het kleine niet eert... Verschil maken doe je niet alleen met grootschalige projecten. “Beauty lies in the eye of the beholder” en ook kleinschalige, vaak intiemere momenten kunnen een enorme impact hebben. Dus: volmondig ja!
We zijn er voor je vanaf het eerste idee en schets vanuit de boardroom tot de oplevering van het terrein achteraf. Daartussen kunnen we je helpen met creatie, content, vergunning, tekeningen, catering, drukwerk, stagemanagement, logistiek, sprekerstraining, facilitaire en technische productie, entertainment, inrichting, communicatie, verzekeringen, veiligheidsplan, aankleding, inhoudelijk programma, showregie, … , … , … Need anything else?
Ja, in onze studio kunnen we je ook helpen met alleen de creatie van content, zoals grafisch ontwerp of motion graphics en helpen we je vervolgens met drukwerk en publicatie. Voor foto, film of web werken we met vaste partners, waarbij wij wel altijd de regie behouden in projectmanagement en creatie.
Onze focus ligt op campagnes die helpen bij de branding vanuit de cultuur van een merk, zoals employer/employee branding, engagement- of experiential marketing. We zijn geen online marketing of advertising agency.
Onze aanpak: Go BIG or go home, of zoals ze in Breda zingen “als we gaan, dan gaan we met z’n allen”. Als de spelregels in de pitch helder en eenduidig zijn en we genoeg tijd en ruimte hebben om een kick-ass voorstel te schrijven, doen we (heel) graag mee.
Een goede intake, duidelijke doelen en randvoorwaarden en de ontwikkeling van de juiste strategie zijn de basis ingrediënten voor succes. Creativiteit, strak projectmanagement en onze samenwerking doen - meestal - de rest.
Tijdens de initiatie fase stellen we samen meetbare doelen of KPI’s op. We kunnen een 0-meting uitvoeren en achteraf toetsen we kwantitatief en kwalitatief de resultaten.
We gebruiken jouw brand story als basis om een campagne of event te ontwikkelen die jouw boodschap tot leven brengt. Dit doen we met creatieve concepten en een strategische inzet van middelen voor maximale impact.