Deze brandstory gaat over de reis die YaWorks maakte van Young & Ambitious-Works naar de key player in tech die ze vandaag zijn. Een verhaal over hoe de IT-specialisten van YaWorks er iedere dag voor zorgen dat onze digitale samenleving vol online shoppen, internetbankieren en series bingen AAN blijft. Een campagne vol innovatie, waardering en héél veel feest.
Voor het jubileum van YaWorks ontwikkelden we de overkoepelende campagne YaWorks is ON. Een campagne die de trots en waardering voor alle YaWorkers in de spotlights zet. Het doel? Betrokkenheid en onderlinge band verstevigen én het laten zien hoe essentieel hun werk is in onze digitale wereld.
In deze campagne kwamen strategie en creativiteit bij elkaar in een samenspel om medewerkers te verbinden en te behouden. Met een enorme diversiteit aan communicatiemiddelen en events creëerden we een jaar lang vele momenten om bij stil te staan én om te vieren.
We ontwikkelden het jubileumlogo voor YaWorks inclusief het herkenbare campagne ON-beeldmerk. De campagne kleurden we in met een branding vol met woordgrapjes, vele video-animaties, spoken words, een complete YA-Fashionlijn en een dik vet jubileummagazine vol verhalen uit de organisatie. En natuurlijk kwamen alle YaWorkers ook veel live bij elkaar tijdens de Q-meetings, de YaSki, de YaTrip naar Valencia, het zomerfestival YaFest en het YaGala.
De tagline YaWorks in ON leefde ONtzettend in de organisatie gedurende het jubileumjaar. Medewerkers omarmden de campagne en reageerden op LinkedIn posts met woorden als ONgelofelijk vet en ONwijs leuk event. Één van de medewerkers - Antonella - sloot haar e-mails zelfs af met AntONella.
De campagne heeft naast sociale verbinding ook gezorgd voor inspiratie voor de nieuwe strategie van YaWorks met de titel ‘Keeping our digital society ON’. Een succesvolle campagne dus!
Vanuit de kaatenco studio ontwikkelde we de event-identity en de 3D render van het festivalterrein, welke later ook werd gebruikt als festivalplattegrond. Het digitale communicatietraject bestond uit een event-website, HTML-mailings en narrowcasting. Voor de live-show animeerden we de content voor de LED-screens en uiteraard de vele signage en branding op het terrein.