The Dynabook DifferenceDynabook

BRAND LAUNCH 75 business partners & press De Smederij - Maarssen Merklancering Verschil laten zien De transitie vertalen naar live!
See the difference

Niet alleen een nieuwe naam voor deze laptop-expert..

Ruim 1,5 jaar werkten we nauw samen met Toshiba Benelux om de lancering vorm te geven van het nieuwe merk Dynabook. Een kwalitatief onderzoek rondom Toshiba, als uitvinder van de laptop in 1985, en hoe de markt van mobile computing in 20 jaar vervolgens compleet is veranderd. Dit bracht ons tot de campagne The Dynabook Difference. We lieten de business partners van het merk zien hoe de merktransitie tot stand is gekomen en wat voor verschil zij in de toekomst gaan 'zien'.

We zetten voor deze campagne onder andere onze favoriete tool in, de live-experience! 

De aanpak

Zo gingen we te werk:

1. Kwalitatief onderzoek door middel van research en interviews in samenwerking met Frank Ouwens bracht ons tot 5 Golden Nuggets.

2. Door goed te luisteren en door te vragen, kwamen we vanuit deze Golden Nuggets tot een conceptvoorstel voor de campagne.

3. Na consensus over de conceptrichting creëerden we een Brand Message en ontwikkelden we de event-huisstijl als basis voor de overige communicatiemiddelen.

4. Dit alles brachten we samen in tot ons favoriete middel, een live-experience!

Een reis door de transitie;

The Evolution of Innovation
Op het event van Dynabook zorgden we ervoor dat de boodschap werd overgebracht door middels van de juiste emotie bij een ervaring. We lieten alle gasten een tijdsreis maken vanuit de heritage van Dynabook door op het evenement te starten met The Evolution of Innovation. Een op maat gemaakte museum-tour met de aller(!)eerste laptop tot het allernieuwste model. Door een audio-tour te volgen, maakten we alle partners enthousiast over het erfgoed van Dynabook.

The Dynabook Difference
In het plenair programma - The Dynabook Difference - volgden diverse formats elkaar op om iedereen op de hoogte te brengen van de transitie en lieten we alle partners letterlijk zien wat voor verschil Dynabook gaat maken. De iris van het oog gebruikten we als decor om de boodschap extra kracht bij te zetten.

The Future Lab
In de laatste ruimte opende zich de toekomst. In The Future Lab stonden de laatste producten van Dynabook en zelfs prototypes die nog niet wereldkundig waren. Daar konden de partners de toekomst zien, voelen, ruiken en ervaren! 

The Evolution of Innovation
The Dynabook Difference
In The spotlight
The Future Lab

Ook uw merk campagnematig lanceren?
Neem nu contact op!

info@kaatenco.nl
+31(0)76 - 88 88 370

 

Terug naar boven